سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

مهمترین مشخصات آبخوری بتنی

با توجه به مطالب پیشین، مشخص شد که استفاده از آبخوری بتنی برای سازندگان صرفه اقتصادی بسزایی دارد.قیمت آبخوری پارکی  بتنی نسبت به دیگر انواع مناسب تر است.  امروزه آبخوری ها نه تنها به عنوان وسیله ای برای رفع نیاز شهروندان، بلکه به عنوان یکی از اجزای مهم در طراحی های مدرن شهری مطرح شده اند. از این رو طراحان را بر آن داشته است که از آبخوری جهت تحولاتی در جلوه های بصری استفاده کنند. با گذری در مناطق مختلف تفریحی شاهد آبخوری هایی خواهید بود که تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داشته اند. در بسیاری از شهرهای توریستی مطرح جهان، از انواع آبخوری ها در اشکال مختلف به عنوان یکی از جاذبه های موثر گردشگری استفاده می شود. با این تفاصیر می توان گفت یکی از مهمترین مشخصات آبخوری بتنی، نوع طراحی آن است که در ادامه به طور مفصل به آن پرداخته می شود.

مزیت کامپوزیت بتنی در شکل پذیری آن است. این ماده مدتی پس از قالبگیری و خشک شدن همچون سنگ سخت می شود. این ویژگی سبب شده است از آن برای ساخت بسیاری از تجهیزات مبلمان شهری استفاده شود. به لطف این ویژگی بتن، امروزه انواع آبخوری بتنی در اشکال متنوع و زیبا ساخته می شود. نکته ای که در ساخت آبخوری بتنی باید رعایت شود، استفاده از مواد با کیفیت برای ساخت کامپوزیت است. استفاده از مواد اولیه با کیفیت و دقت در ساخت آبخوری بتنی مانع از ترک خوردن این اجزاء و کاهش طول آنها می شود. پارک های شهری مکانی الگو برداری شده از طبیعت هستند. بنابراین تمامی اجزای آنها همچون کفپوش و نیمکت ها و انواع آبخوری ها باید به چشم اجزای طبیعت دیده شوند. آبخوری های بتنی ذاتا برگرفته از طبیعت هستند و با یک طراحی و زنگ آمیزی هوشمندانه این استعداد را خواهند داشت که به عنوان عضو موثری در فضای پارک بدرخشند.

ویژگی های شیر آبخوری

شیر آبی که برای آبخوری استفاده می شود، باید به راحتی قابل باز و بسته شدن باشد. تا تمامی گروه های سنی با اعمال قدرت اندکی قادر به استفاده از آن باشند. استانداردهای مربوط به ابعاد آبخوری بتنی باید رعایت شود. پس شیر آبخوری باید بین 85 تا 95 سانتیمتر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. این عدد متناسب با ارتفاع ویلچر مشخص شده است. مناسب ترین شیر آب برای استفاده در اماکن عمومی، مدل های خودکار است. شیر آب دکمه ای که به طور خودکار بسته می شوند، برای جلوگیری از هدر رفتن آب گزینه مناسبی هستند. حوضچه آبخوری باید به شکلی طراحی شود که مانع جمع شدن آب شود. آب جمع شده گاها منجر به تجمع آلودگی می شود. فاصله شیر آب از حوضچه باید به حدی باشد که ظرف یا بطری آب به شکل مناسبی در زیر آن جای گیرد.

کلام آخر

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب جنس آبخوری پارکی و شیر آب آن می توانید با شماره های داخل سایت ایمن ترافیک کالا  تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا