سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

انواع کلاه کار

به طورکلی کلاه کار به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند که باید با توجه به نوع کار اقدام به خرید کلاه ایمنی مناسب نمود   :

کلاه ایمنی نوع 1: برای کاهش نیروی ضربه ناشی از ضربات وارد تنها به بالای سر طراحی می‌شود. به عنوان مثال، این شکل از ضربه ممکن است ناشی از  چکش یا دستگاه میخ‌کوب و یا هر وسیله دیگری از بالا باشد.

کلاه ایمنی نوع 2: برای کاهش نیروی ناشی از ضرباتی که ممکن است در بیرون از مرکز و از طرفین و یا از بالای سر باشد طراحی می‌شود. به عنوان مثال، این شکل از ضربه ممکن است ناشی از تماس با گوشه تیز یک تیر جانبی باشد.

قوانین استفاده از کلاه ایمنی مهندسی و ساختمانی

استفاد از وسایل محافظتی در هر پروژه عمرانی جزء ضوابط لازم برای شروع و اجرای کار است، از این رو، شرایط استفاده از کلاه کار که بر طبق مقررات ملی ساختمان تدوین شده است در زیر شرح داده می‌شود:

در کلیه عملیات ساختمانی که در آنها احتمال وارد آمدن جراحات به افراد در اثر سقوط فرد یا سقوط وسایل و تجهیزات و مصالح وجود دارد، باید از‌ کلاه‌های ایمنی استفاده شود.

پوسته کلاه باید از مواد سخت و بادوام ساخته شود، تمام لبه‌های آن گرد و پرداخت شده نیز باشد. پوسته کلاه باید به طور محکم به کلاف یراقی که روی سر کاربر جای می‌گیرد متصل شود و فاصله آزاد بین کلاف یراق و پوسته کلاه نباید از 19 میلی‌متر کمتر باشد.

کلاه‌های ایمنی نو یا آنهایی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته باید قبل از این که در اختیار کارگران قرار گیرد، توسط اشخاص ذی‌صلاح کنترل و اجازه استفاده از ‌آنها صادر شود.

کلیه اشخاصی که در امر ساخت، حمل و ریختن بتن اشتغال دارند باید به پوتین و دستکش حفاظت مجهز باشند.

در برپایی، نصب و انجام سایر کارهای فلزی باید وسایل حفاظت فردی از قبیل کلاه ایمنی پوشیده شود.

رنگ کلاه ایمنی

رنگ کلاه کار به نوع پروژه، بخش، شرکت، صنعت و برخی شرایط دیگر بستگی دارد، ولی به طورکلی به موارد زیر تقسیم می‌شود:

سفید: مناسب هر مهندس (عمران، مکانیک، برق)، کارفرمایان، معماران، نقشه‌برداران

آبی: برای برق‌کاران، نجاران و سایر افراد فنی

قرمز: برای آتش‌نشانان

سبز: برای مسئولین ایمنی، پرسنل بهداشت و محیط زیست

خاکستری: برای بازدید کنندگان از سایت و خدمه

زرد: برای کارگران

قهوه‌ای: برای جوشکارها و افرادی در موقعیتی با گرمای شدید قرار دارند.

خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را از سایت ایمن ترافیک کالاخریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا